وكنت باحس في وجودك… بقلم الشاعر فهمي علي

و كنت باحس ف وجودك
بمعنى الراحة و باعيشها
و ياما سرحت ف حنانك
و حبيت الحياة و طيشها
عشان كنتي سما روحي
و انا لروحي ظلمت كتير
و شوفتك و انتي حضناها
لدرجة اني كنت باغير
تقولي ازاي باغير مني
اقولك ما انتي كنتي خيال
و جنة سحرها خدني
من التوهة لراحة البال
هاقولك يعني لو ممكن
ما تيجي نعيدها م الأول
على صدرك انام تاني
و ندعي وقتنا يطول
انا جوايا نار قادت
من البعد و انين الروح
مفيش غيرك يطفيها
و لا يداوي قليب مجروح
#فهمي_عليو

تعليقات

المشاركات الشائعة من هذه المدونة

سافرت نحوك....بقلم عيسى جرابا

قل لي يا قلم… كلمات الشاعر نافز ظاهر

اجازة... علاء، عطية علي