بيعدي الليل… بقلم فهمي علي

بيعدي الليل و انا مستني
و باقول هيخبط على بابي
دا اكيد مشغول ما هو مش معقول
بقي راضي بسهدي و بعذابي
افتح شباك.. و اطل هناك
و اقول يا شوارع هاتيهولي
دا ف عمره ما غاب و احنا الاحباب
و الليل مواعدنا و ما بيخلف
بينادي لقمره و لنجومه
و بعشق ما بينا كتير يحلف
كان لسه امبارح بيقولي
ليه سيبت حبيبك كدا يبعد
دا انتو الاتنين أجمل حبيبين
و لقاكم كان حلو بيسعد
فأنا قلت ياليل غني المواويل
و افرح دا حبيبي اكيد راجع
مديني معاد كان كله وداد
و الكون بما فيه شاهد.. سامع
بقى وقت يفوت و الدنيا سكوت
و قلق جوايا بدأ يكبر
اتأخر ليه... انا خوفت عليه
و عشان مشتاق قلب اتكسر
الفجر خلاص و النور بصاص
و اهو اخر الليل جه و ماجاشي
يا خسارة يا شوق بقي بعد ما اروق
و اتمنى حاجات فما تجراشي
كدا بردو تبيع يا حمل يا وديع
قال ايه سهران مع أصحابه
و سهرهم طال ف كلام و اتقال
برر لي بميت حجه غيابه
و انا هونت عليه و العشق نسيه
و الحلو رماه ما بقاش شايف
و ليالي زمان فسرها كمان
ان انا خليته يعيش خايف
و ان احنا ذنوب رغم المكتوب
بندوس في مشاعر جوانا
توهني و تاه خد مني حياة
كت هي الفرحة الباقيالي
قلبي يا مجروح... اسكت ما تبوح
و كفاية علينا اللي جرالي
#فهمي_علي

تعليقات

إرسال تعليق

المشاركات الشائعة من هذه المدونة

سافرت نحوك....بقلم عيسى جرابا

قل لي يا قلم… كلمات الشاعر نافز ظاهر

اجازة... علاء، عطية علي