أكيد تقدري.... علي السيد

 شعر غنائي

أكيد تقدري ,

بقلم / على حزين

أكيد تقدري ,

بنظرة وحدة من عينيكِ

تغيري , كل شيء

وبضحكة حلوة من شفايفك

تقدري , تكسري, وتحطمي

قلوب كتيرة , باسم الحب البريء

أكيد تقدري توقَّعي في هواكِ

ألف شهيد , أكيد , أكيد

*

بس اللي مش ممكن

واللي مش معقول

ومستحيل أكيد , أكيد

إنك ترجعي من جديد

تلعبي بعواطفي ومشاعري

وتخدعيني تاني من جديد

وتخدعي قلبي .. مستحيل

أرجع أحبك تاني

من جديد , أكيد , أكيد

*

أنتِ مشاعرك حديد

وكل شيء في الدنيا

دي قسمة ونصيب ..

كل شيء نصيب

وحبك أكيد مش ليَّ ,

وحبي ليك مش نصيب

*

مش هـ سمح لك تاني

تكسريني , مستحيل , أكيد ,

أكيد مستحيل , تاني

يبقى ليكِ في حياتي مكان

أو في قلبي نصيب

ونعيد الفلم من تاني

وتكسريني زي زمان , من تاني ,

تاني على ايدك , من جديد

أتكسر منك تاني ..

ده مستحيل , أكيد , أكيد

*

أنا اللي كنت بحبكِ أكيد

وكنتِ لي في الدنيا دي

أعز وأغلى وأحلى حبيب

بس يا خسارة انخدعت فيكِ

أيوه انخدعت فيكِ أكيد

وانجرحت على ايدك جرح جديد

*

هـ عيش أنا حياتي من تاني

وهـ رجع زي ما كنت وحيد

وهـ بدأ من أول وجديد

أنا هـ بدأ من الأول أكيد

بعيد عنكِ .. بعيد .. من جديد

بعيد .. بعيد .. أكيد .. أكيد

*************************

على السيد محمد حزين ــ طهطا ــ سوهاج ــ مصر

تمت مساء السبت 20 / 5 / 2023


تعليقات

المشاركات الشائعة من هذه المدونة

سافرت نحوك....بقلم عيسى جرابا

قل لي يا قلم… كلمات الشاعر نافز ظاهر

اجازة... علاء، عطية علي