غنوة مشينا... احمد محمود

 غنوة  مشينا

مشينا

مشينا  مشينا  مشينا

مشينا


انا  والجرح   مشينا

انا  والحزن   مشينا

ندور   علي   حضن 

حضن   كان    لينا


ومشينا   مشينا   مشينا

نرجع    تاني   ليالينا


حبيب  العمر   ياناسينا

ياكل   حياتنا   وليالينا

ياضحكة   عمري   وحياتي

وفي   الأخر    تجافينا


مشينا    مشينا    مشينا

انا    والجرح    مشينا

انا    والحزن    مشينا

ندور    علي     ليالينا


حبيبي  

ليه  خدت  كل  الفرح   معاك

وبالأحزان     تهادينا

حبيبي

باساكن   قلبي  من   جوه

ومين   هوا   هايسكن   قلبي

       من   تاني

غيرك   انت   يانور   العين

وانا   وجرحي    وأحزاني


ملناش  غيرك   حبيب    تاني

وهاتي  ياعيني   دمع   العين

ومشينا

مشينا    مشينا    مشينا

انا   وجرحي    وأحزاني

ندور   علي   حب

حب   كان    لينا

حب   مدفينا

مشينا

بقلم

احمد  محمود

من ديوان  سكة  العاشقين

تعليقات

المشاركات الشائعة من هذه المدونة

سافرت نحوك....بقلم عيسى جرابا

قل لي يا قلم… كلمات الشاعر نافز ظاهر

اجازة... علاء، عطية علي