عيوني بيسألوني… بقلم الشاعر محمد البريمي

عيونى بيسألونى ..
عيونى بيسألونى .. عنك كل ثنيه ..

و قلبى مالوش سيره .. غير حبيبتى و ضى عنيه ..

مش شايف حد غيرك .. إنتى حاجه تانيه ..

ما بتغبيش عن بالى .. و شغلانى كل شويه ..

            عيونى بيسألونى ..

معايا منين ما أروح .. ف أى مكان ..

بقلبك و روحك .. والفؤاد حيران ..

مش حاسس بغربه .. ولا حرمان ..

بس ياريت تقربى .. ما تزوديش  الهجران ..

            عيونى بيسألونى ..

أنا محتاجلك جدآ ..  أكتر م الأول ..

لكن أعمل إيه .. بعدك  عليا طول .

و إنتى مش حاسه بالعذاب .. اللى أنا فيه م الأول ..

كان مكتوب عليا .. ولا الزمن إتحول ..

           عيونى بيسالونى ..

أعيش حياتى .. من قربك محروم ..

و آسى م الوحده .. و الدينا و الهموم ..

و عنيا تفضل سهرانه.. و الناس ماتبطلش لوم ..

لا خل ولا صاحب .. بيعمر و يدوم ..

            عيونى بيسالونى ..

بقلم الشاعر
محمد البريمى ..

تعليقات

المشاركات الشائعة من هذه المدونة

سافرت نحوك....بقلم عيسى جرابا

قل لي يا قلم… كلمات الشاعر نافز ظاهر

اجازة... علاء، عطية علي