أنا عارف ..احمد السبكي

 ( أنا عارف)


أنا عارف إن عمرك  يوم

 ما تقدر ع الفراق


وإنت عارف إني برضوا

 مش راح اقدر 


ليه بقي نبعد وننسي كل 

شئ قلناه سوا


وليه كمان كل حاجه مننا

 تطير في الهوا 


أنا عارف الكلام اللي انا 

قولته وزعلك


وانت عارف كل كلمه 

قولتها وجرحتني


قلبي تاه منك ومني تاه

 ومش عارف سبب


عارف دا ليه كدا وليه تداري وهو عايش وسطنا


كل الهنا وكل السرور عشناه 

سوا مع بعضنا


وانا عمري يوم من غير لزوم

 أغضب واغيب


وليه الغضب  وليه العتاب

 وليه نزعل بعضنا


راح اقول كلام  من غير ملام  

كان حالك إيه


فهمني قولي وبالأصول  ليه 

البعاد وسببه إيه 


أصل العتاب  لازم يكون من غير ألم 


هو القلم لو يوم  كتب عن حبنا

 راح ينعدم ؟


ومين اللي يقدر يعدمه أو حتي 

 مره يكلمه


أصل اللي كتبه كان صحيح وله

 حرم


أنا وانت مش ممكن في يوم نفارق بعضنا 

غير بالوفاه


مقدرش أنسي واقول عن

 حبنا يوم إنه تاه


لانه  من عند الإله  ومنه حيعيش 

للأبد


إرجع نعيش مع بعضنا  وبلاش 

نواصل منتهاه 


(احمد علي السبكي).مصر


    وليه البعاد

تعليقات

المشاركات الشائعة من هذه المدونة

سافرت نحوك....بقلم عيسى جرابا

قل لي يا قلم… كلمات الشاعر نافز ظاهر

اجازة... علاء، عطية علي