دموع عنية…. كلمات الشاعرة نعمت عامر

******دموع عنية *********
داري الدمع ياعيني لا تزودي احزاني
وضعت الحب في قلبي لقيت نفسي وحداني
وحبيبي بعيد عن أحلامي والفرح سابني ونساني
حلمي بعيد يا عين عن كل أفراحي
والفرح تركني بعيد زود أشجاني
وقلت افرح مع حبيبي لقيتة سابني وأشقاني
لا دمع نفع مع عيني ولا ترك قلب وحداني
بعد العمر والأيام هجرني وترك لي الامي
لا روى ورد بستاني ولا عطر بالورود أيامي
وانا صابرة ياعيني علي حرماني
طويت كل عمرى القديم وعشت معاة احلي ايامي
لقيت حبيبي تركني ونادي علي حبيب تاني
أصبحت وحدى شريد اعيش زمن تاني
لا فرحةقدرت تمسح دمع عيني ولا البعد نساني
قرأت مكتوب حبيبي لحبيبة فزود ألامي
لاحب في هذا الزمان حقيقي ولا إخلاص وافاني
وانا اخلصت في حبي وحبيبي جافاني ونساني
ياقلبي حزنك اليم من ال بكاني
وسهرت في حلم جميل كان في منامي
صحيت منة لا لقيت حقيقة حكايتي
ولا لقيت حبيبي ال اضناني
لقيت الدنيا وخداني وانا إداري دموع عنية
نعمت عامر ***********

تعليقات

المشاركات الشائعة من هذه المدونة

سافرت نحوك....بقلم عيسى جرابا

قل لي يا قلم… كلمات الشاعر نافز ظاهر

اجازة... علاء، عطية علي