أغنية...رحت اصالح
أنا رحت أصالح...
في اللي غدربي...
لاقتني بصالح في نفسي...
و روحي اللي هجرتني...
و سابتني و صفت في جانبه...
و لاقيت وجداني و احساسي و مشاعري...
خاصموني و لاموني علي هجره...
و قالو أنت بتحبه...
و العتاب بينا طال...
ما بين ود و خصام...
و الاقي نفسي...
في الاخر انا اللي غلطان...
اني سبت حبه يمتلك...
قلبي و عيوني ده حتي رمشي...
من جمال عينه ما خلصي..
و كمان باسهر الليل اكلم خياله...
 يتصورلي علي شكل...
طيف جايلي بملامه...
في صورة حبيبتي...
و قالي كلام...
صدقته انا...
و كتمت من جوايا الاه...
ونسمات الليل تهل...
عليا حامله عبير خصلاته...
اتلفت حواليا الاقي لسه...
علي كتفي باقي من خصلاته...
و ابص في كفوف ايدي...
الاقي سلام حبيبي...
لسه راسم كفه...
كا طبع الحنه...
و علي يدي طبعاه...
ابوس ايدي وش و ظهر...
و اقول الحمد الله...
يمكن قبلاتي...
دي تكون توصله...
و ابلغ خيوط الفجر...
اجمل السلامات...
و اهمس لنسماته...
اروع قصص الغرام...
حامله روعة الحب...
و العواطف الهيام...
اللي جوانحي له لسه شيلاه...
و دي كانت بتندهله...
بلهفه مني يمكن يرجعلي...
حبيبي من الهجر و البعاد...
و الاقي نفسي...
جالس أنا  جانبه...
و واخده كمان بالاحضان...
و الوم علي نفسي...
مش هي نفسي...
اللي سابتني...
اناجي فيه وجدي...
و راحت هي...
تداعب ورد خده...
و جبينه و طبع الحسن...
اللي معذبنا معاه...
يبقي اصالح حبيبي...
و لا اصالح نفسي يا ناس...
دنا رحت اصالح في اللي غدربي...
لاقتني بصالح في نفسي...
و روحي اللي هجرتني...
و سابتني و صفت في جانبه...
و سكنت يا قلبي هي في قلبه...
و سهرتني الليالي مع خياله...
و أتاريني يا ناس لسه بحبه...
مع تحيات شاعر الوجدان الشاعر السكندري/علي الطاووس 😢

تعليقات

المشاركات الشائعة من هذه المدونة

سافرت نحوك....بقلم عيسى جرابا

قل لي يا قلم… كلمات الشاعر نافز ظاهر

اجازة... علاء، عطية علي