موال... علي ابو المجد

 ............ ..   مواال ..(الواطى)؟*

 . سيبك مالواطى اوعه تعاتبه .. اصله ما يستاهلش..

 واللا تفكرحتى تحاسبه .. دالعيش والملح معاه مانفعش ..

مات خلاص اللى اسمه عشم ..واللى زيو دا مايتعاشرش...

.

مش هاجيلك ولا هاسأل عنك ..لو حت كنت انا محتاجلك

..عمرى ماطاطى ابدا للواطى .. اصلى الواطى هايفضل واطى..

وبكره هاييجى يبوس على ايدى .. زى ما كان بييجى ويطاطى 

.                                .. .؟؟..

لما قابلنى. اتمسكن لى ..  خدت بأيده اتمكن منى ..

 بعد ماعلمته وكبرته   .. خانى و باعنى وبعد عنى ..

.جاى دلوقت علينا يتكبر  ..  بعد ماكان يستنى فتاتى ...

 .مش هاجيلك ولا اسأل عنك ..حتى لو كنت انا محتاجلك ..

             اصل اصل الواطى هايفضل واطى..

                                    *&؟

 عمرى ماطاطى لواحد زيك .. بأيدي  ديا اناللى عملتك .. 

        دلوقت بتتعالا عليا  .. وناللى رفعتك كبرتك ..

هوانت يابنى نسيت نفسك .. زى مانسيت اهلك.  نسلك

.    واللاخايف افضح امرك .. ويبان للناس قلة اصلك 

.....

مش هاجيلك ولا اسال عنك .. لو حتى كنت انا محتاجلك

اصل الواطى هايفضل واطى  .. ومهما هايعلا هايفضل واطى.

                                    ..؟؟ ..

.....  تحياتى/على الو المجد

30/10/2021

واعتذر لاستخدام  اللفظ ده

بس هو اصل الموضوع

تعليقات

المشاركات الشائعة من هذه المدونة

سافرت نحوك....بقلم عيسى جرابا

قل لي يا قلم… كلمات الشاعر نافز ظاهر

اجازة... علاء، عطية علي