يابعد روحي..ل..ماجدة البهيدي

 يا بعد روحي

========

يا بعد روحي يا كل روحي

انا ليا مين غيرك يا روحي 


كتبت لك فوق القمر

وبعت لك مليون سلام 

انا قلبي لك يا جميل امر

والله ما عارفة بعدك انام


يا بعد روحي يا كل روحي

انا ليا مين غيرك يا روحي 


كتبت لك فوق السحاب

اسمك على جبين السهر

قلبي انا من البعد داب

ولا شوفنا ضلك يا قمر


يا بعد روحي يا كل روحي

انا ليا مين غيرك يا روحي 


كتبت لك فوق البحور

إني بحبك من زمان

وبعت لك ويا الطيور

بفكرك بأيام زمان


يا بعد روحي يا كل روحي

انا ليا مين غيرك يا روحي 


كتبت لك فوق الشجر

اسمك على كل الورق

وبعت لك ويا الحنين

قلبي خلاص اهو داب ورق


يا بعد روحي يا كل روحي

انا ليا مين غيرك يا روحي 


كتبت لك على نبض قلبي

إني في عمري ما احب غيرك

انت حبيبي وحتة مني

ولا عمر قلبي هيروح لغيرك


يا بعد روحي يا كل روحي

انا ليا مين غيرك يا روحي 


2020 /5/11 الخميس

:

#ماجدة_البهيدى

:

تعليقات

المشاركات الشائعة من هذه المدونة

سافرت نحوك....بقلم عيسى جرابا

قل لي يا قلم… كلمات الشاعر نافز ظاهر

اجازة... علاء، عطية علي