خلاص ماشي... ابراهيم الافندي

 خلاص ماشي

كلمات إبراهيم الافندي 

كان بيقول هينساني وخلاص ماشي

و باقوله طب انساني خلاص ماشي

أنا عشت الفراق والقسوة ميت مرة

 وبيه من غيره اناحالي خلاص ماشي

وقولت كتير ولسه باعيد .. بأرفض لهجة التهديد

ما عدتش تاني أتنازل .. يسوق عِنْده و يترازل

أنا غيابه ما هاممني .. يقرب أو يخاصمني

مش هاقدر أضحي كتير بصراحة ما ينفعشي

سنين وأنا قلبي يتنازل عشان المركبة تمشي

و تضحياتي بالجملة لكن ما كانتش محسوبة

يا ريت يمشي لأن المركبة دايبة ومعطوبة

ومش هاتحِّمله تاني .. لا أنا مجبر ولا مضطر

هاسيب المركبة وأمشي، لأنه مش جايبها لبر

كان بيقول هينساني وخلاص ماشي

و باقوله طب إنساني خلاص ماشي

أنا عشت الفراق والقسوة ميت مرة

ومن غيره وبيه حالي خلاص ماشي

تعليقات

المشاركات الشائعة من هذه المدونة

سافرت نحوك....بقلم عيسى جرابا

قل لي يا قلم… كلمات الشاعر نافز ظاهر

اجازة... علاء، عطية علي