كل وقت وله اذان…. كلمات الشاعر احمد عبد الحق

كل وقت وله اذان
وزي مافيها جريء
فيها برضو مكسور جناح
وفيها برضوضعيف جبان
ونفتح يلا المزاد
حضر يابني واظبط الميزان
كنت فاكره لما تروحي
هموت بغيرك
هي الدنيا انت بس
لا والله مليانه غيرك
كنت فاكره ان بعدك
هموت كمان
لا والله دي تبقي كدبه
اني اموت من الاحزان
دنا لمابحزن
ببقي الشديد
وانسي اني كنت ليك
في يوم عبيط
وافتكر اني الامير
وانسي اني كنت واحد
في بلاطك من العبيد
بعدك علمني نسيانك
وعلمني ازاي اكون
كل يوم واحد جديد
بعادك زي ما هد شعوري
علمني برضو
غيابك عندي هو هو
زي ماكان حضورك
وبرافو صح بقتدار
وبانبهار
وزي مااتعلمت الحوار
دوري هو اللي جي
للاسف خلصت دورك
بعدك علمني النسيان
علمني كل لمااشتاقك
ابلع قرصين هذيان
انسي واقسي
وكل ماالاقي نفسي فيك
اخرج من نفسي
واحضن حرفي
واكتبك سطرين نسيان
تنزل دمعه غصب عني
تحاورني
تحاصرني
تذكريني  اني انسان
احمدعبدالحق

تعليقات

المشاركات الشائعة من هذه المدونة

سافرت نحوك....بقلم عيسى جرابا

قل لي يا قلم… كلمات الشاعر نافز ظاهر

اجازة... علاء، عطية علي