فاكرك حبيبتي.....بقلم بتول العتربي

فاكرك حبيبتى
قلبى اللى ليه
دقاته لما تطلعى
بتزيد عليه
وإن قلت امتى ح ترجعى
وتنوريه
أنا اصلى عايزك تشفعى
وتحسى بيه
ياللى انتى عارفة قصتى
هنا فى الحياة

فاكرك حبيبتى
وربى عالم بالقلوب
لما تدوب
بتزلزل القوة اللى كانت فى الحجر
ويغرد الطير ع الشجر
وأنا قلبى لما ح ينامر
لازم يطاوع للهوى
وأوام يتوب
عن كل حاجة تبعده
عن حب يمكن يسعده
ويكون هناه

فاكرك حبيبتى والقدر
قادر يجمع شملنا
فى لحظة حلوة تضمنا
وتكون لنا
طاقة نجاة

فاكرك حبيبتى
والوجد شاغل فكرنا
من عمرنا
تنطق شفاه
وتجمع الحرف اللى باقى مننا
ما نقلش آه
كدا والطريق
لازم ح يبلغ منتهاه

فاكرك حبيبتى اطمنى
ساعة ما قلبك ضمنى
أنا قلت ياه
هيه اللى كانت دنيتى
مستنياه

فاكرك حبيبتى ملهمة
ومعلمة قلبى اللى تاه
وعاملة منى ملحمة
فى سنين عصاة
رديت أنا للورق
من مبتداه

فاكرك حبيبتى
والقطر ماشى فى سكته
مشوار حياة
بيفوت فى سطر
ويعدى سطر
وأنا أصلى لازم اتحمله
ولا اقلشى آه
بتول العتربى

تعليقات

المشاركات الشائعة من هذه المدونة

سافرت نحوك....بقلم عيسى جرابا

قل لي يا قلم… كلمات الشاعر نافز ظاهر

اجازة... علاء، عطية علي