لما قالو.....مصري
قلت ايوه.......
انا المصري..
انا ابن البلد
انا كل فلاح
شقيان ...
في عز الجلد
انا رمز الحياه
لا ....انا كل الحياه
انا ال جايب اوتقكم
انا رمز الكفاح........
انا سر النجاح.......
انا زارع اغصان الربيع
انا............فاتح بيوتكم
انا الفلاح ال عمري
مااتمنيت عيشتكم
انا رمز الخضار....
رمز القلوب الطاهره
واللهي.... رمز العمار
انا الندي علي ورودكم
انا جناين الفل.....
والياسمين.......
ضحك القلوب الناديه
وصفاء لون العين
انا السجيه القويه
مكتوبه علي الوشوش
بشوشه ........
بوجه لونه الطين..
انا من ارضكم...
بلدي هو بلدكم
يحميك يابلدي
ياقرة العين
شوف مر الزمن
 علينا........
واحنا فين.....
بس قلوبنا واحده
بايدينا متحده
ونحميك يابلدي
بدمنا وارواحنا
ولو بنن العين

بقلمي
عبير سلطان

تعليقات

المشاركات الشائعة من هذه المدونة

سافرت نحوك....بقلم عيسى جرابا

قل لي يا قلم… كلمات الشاعر نافز ظاهر

اجازة... علاء، عطية علي