على فكره... ابراهيم الافندي

 ( على فكره ) 

شعر غنائي

بقلم إبراهيم الأفندي 

سؤالك مش بريئ على فكرة

و آسفه مش هأرد عليك

بتسأل كنتِ فين مش فاكره

انا شايفه حجات ف عنيك

أنا قاريه فى عينك شك

وحاجات باينه على وشك

وانا  أيه زنبى لما يكون

إحساسك وبيغشك

أنا آسفه بأقول قدامك

لو راح تمشى ورا اوهامك

إنسى اللى إحنا فيه من بكره

سؤالك مش بريئ على فكرة

كلامك زي طلق النار

غيرة وشك بإستمرار 

دي آخر فرصة ليك حاسب

ما عدتش هأقبل الأعذار 

انا آسفة بأقول قدامك

لو راح تمشي ورا اوهامك

سلم حبنا للذكري

و انسى اللى احنا فيه من بكره

سؤالك مش بريئ على فكرة

و أسفة مش هأرد عليك

بتسأل كنتِ فين مش فاكره

انا شايفه حجات ف عنيك

أنا قاريه فى عينك شك

وحاجات باينه على وشك

وانا  أيه زنبى لما يكون

إحساسك وبيغشك

أنا آسفه بأقول قدامك

لو راح تمشى ورا اوهامك

إنسى اللى أحنا فيه من بكره

سؤالك مش بريئ على فكرة

تعليقات

المشاركات الشائعة من هذه المدونة

سافرت نحوك....بقلم عيسى جرابا

قل لي يا قلم… كلمات الشاعر نافز ظاهر

اجازة... علاء، عطية علي