الوووو....ابو رامي الاسواني

 ( الوووووو )


صحيت الصبح على رنه

الو   الووووو

هتردى يعنى ولا اقفل

لا  هرد  اهو  استنا

مين معايا بس اعرف

ترد عليا بنعومه

أنا عاشقه وحيرانه

ودايبه فيك وبتمنى

تكون زيى  بتستنى

انى ارن عليك  رنه


وفجاءة لقيتنى صحيت فايق

وانا اللى بصحى مضايق

صوتها  يفوق  المسطول

بس  مين  تكونى   انتى

وليه مش عايزه تقوليلى

فضلت ساكت  ومستنى

لقيتها فجاءه بتقول لى

قال ايه   إنها   حبيبتى

بس فين وازاى وامتى

وأنا جاهل بالغرام

كبيرى اسهر وافكر

وف الاخر اروح انام


فضلت  سارح  ف الكلام

وبصوت زى تغريد اليمام

خدتنى بلطف لدنيتها

وعشت أنا  واتخيلت

واتمنيت إن أنا اشوفها

ولسه ساكت قالت مالك

قولها بس ولو مره

ولسه هبدء ف الكلام

اصحى على صوت المدام

اتارينى بحلم وانا نايم


   ابو رامى الاسواني 

     31/7/2021

تعليقات

المشاركات الشائعة من هذه المدونة

سافرت نحوك....بقلم عيسى جرابا

قل لي يا قلم… كلمات الشاعر نافز ظاهر

اجازة... علاء، عطية علي