وداع يا حب وداع..بقلم علي السيد

شعر غنائي
*******        
                       وداع يا حب وداع
                           *****
وداع  يا حب  وداع *** وداع يا جرح  وداع  
وداع يا فرح  وداع  ***  وداع يا عمر ضاع
*****                      
أرجوكِ كفاية غش *** أرجوكِ كفاية خداع
أرجوكِ كفاية  ألم  ***  أرجوكِ كفاية دموع
                  *****
ودّعتكْ  ,, وأنا بحاول أنسى حبكْ
ودّعتكْ  ,, وأنا بحاول أنسى هواكْ
ودّعتكْ ,, وأنا بحاول أنسى جرحكْ
وأنسى غدركْ , وإني في يوم عرفتكْ
إني في يوم شفتكْ  إني في يوم قابلتكْ
وإني في يوم حبيتكْ روحي الله يسامحكْ
           أنا مسامحك  , وداع
                   *****
ودعتك وأنا بدعي لك من كل قلبي
إن  تلاقي  طريقك وتلاقي سعادتك
روحي يا اللي في يوم أنا كنت حبيبك
وأنتِ حبيبتي الله يسامحك الله يسامحك
           ******
خلاص خلاص ما بقيناش لبعضنا خلاص
خلاص كل شيء قسمة ونصيب خلاص
وأنتِ مش نصيبي ولا أنا نصيبك خلاص
وكفاية  , كفاية , لعاد فيه حب ولا إخلاص
                          *****
خلاص الكلام ما عادش ينفع      ودموع العين ما عادتش تشفع
واللي راح عمره  ما هيرجع       دانتِ بإديكِ سلّمتيني للضياع
وداع يا حب ضاع  ... وداع        وداع يا عمر ضاع  .. وداع
طفّيت الشموع وانكسر الشراع     واللي ضاع مني ومنك ضاع
                                 *****
النهاية بإديكِ انتِ كتبتيها             وسكّتك من غيري انتِ مشتيها
وطريقك اخترتيه وحسبتيها         من غير ما إيديكِ ليَّ تمدّيها
أو كلمة واحدة ليَّ  تقوليها           كلمة وداع , وسبتيني للضياع
وتركتِ قلبي  للضياع وداع        وداع ,  وداع , يا حب ضاع
وداع , وداع يا عمر مني ضاع     وداع , وداع , وداع ,  وداع

                ************************
                             بقلم / علي حزين
                   " جميع الحقوق محفوظة للمؤلف "

تعليقات

المشاركات الشائعة من هذه المدونة

سافرت نحوك....بقلم عيسى جرابا

قل لي يا قلم… كلمات الشاعر نافز ظاهر

اجازة... علاء، عطية علي