اغنية مريض الحب... حسام الدين قط

 أغنية مريض الحب كتبها قلمي ولحنتها ريشتي أرجو أن تنال الإعجاب


أغنية بالمصري

مريض الحب

**********


إنتَ إيه .. إنتَ إيه .. إنتَ إيه

إنتَ عايز مني إيه .. مني إيه 

إنتَ مريض الحب ولا إيه .. ولا إيه .. ولا إيه

ولا عليل القلب ولا إيه .. ولا إيه .. ولا إيه

إنتَ إيه .. إنتَ إيه .. إنتَ إيه

ماكفاية اديتك كل حبي

ماكفاية اديتك كل عمري

ماكفاية ... ماكفاية

إنتَ عايز مني إيه .. مني إيه

إنتَ عايز مني إيه .. مني إيه

***     ***     ***     ***


إنتَ اللي بعدتِ عني وسبتني

إنتَ اللي هَجرتِ قلبي وبعتني

إنتَ اللي كسرتِ بخاطري وزعلتني

إنتَ ماعندكش قلب ولا إيه .. ولا إيه

إنتَ عايز مني إيه .. مني إيه

***     ***     ***     ***


إنتَ اللي انسيت حبي

إنتَ اللي انسيت ودي

إنتَ اللي جرحتِ قلبي

وانا لسا فكرة ليالينا الحلوة 

بكل قلبي وعقلي

***     ***     ***     ***


إنتَ بتقلي ح ترجع الحب اللي كان

وانا بقلك جرحك بقلبي زي ما كان

إنتَ عايزني أنسى اللي فات

وانا فكرة جفاك والذكريات

سيب الزمن يداوي الجراح 

يمكن أنسى الأسيا

وسيب الزمن ينسيني جفاك 

وظلمك ليا

أنا قلبي تقفل بآهات الأسيا

إنتَ ماعندكش قلب ولا إيه .. ولا إيه

إنتَ مريض الحب ولا إيه .. ولا إيه

إنتَ إيه .. إنتَ إيه .. إنتَ إيه

.......................................31/8/2023

الشاعر والملحن 

حسام الدين قط/سورية

تعليقات

المشاركات الشائعة من هذه المدونة

سافرت نحوك....بقلم عيسى جرابا

قل لي يا قلم… كلمات الشاعر نافز ظاهر

اجازة... علاء، عطية علي