التمسك الف عذر...بقلم محمد رشاد

ألتمسلك ألف عذر وقت ما تقصر معايا
وامسك بأيدك وأشدها وانسي القساوه
وانسي عزة نفسي وافتكر أصل البداية
ولا نسيت  أيام جميلة عشتها طبعا معايا
هيه أيه أصل الحكاية
هو أحنا من غير ما  تزعل المفروض بنحب بعض
ولا أنت غيرت رأيك وما بقينا ما  بنثق في بعض
أنت نسيت حلمك معايا
وأيام سعدي وهنايـــــا
لما كانت عينيك
ماشية تصور
كل لمحة من كياني
ولا أيديك تشتهي لمسه حناني
ولا كلمة من لساني
أنت فاكر يومها لما أخذتك في حضني
وأنت بتعد علي صوابعك دقات قلبي
كانت كل دقة فيه بتقولك بحبك
وأنت بتغني معايا خليني جنبك
والنهارده بدور عليك
نفسي أشوف لمعة عينيك
ولا حتي لمسة من أيديك
والتمسلك ألف عذر من غير حتي ما تحكي
وافتكر مسحة دموعك وقت ما كنت بــ تبكي
ليه غيابك طال حبيبي ودايما ألاقيك بتشكي
دا أنت لو ما كنتش حبيبي واللي شاغل عقلي وفكري
ما كنت قبلت عذرك وخليتك تجري ما تدري
---------
محمد رشاد

تعليقات

المشاركات الشائعة من هذه المدونة

سافرت نحوك....بقلم عيسى جرابا

قل لي يا قلم… كلمات الشاعر نافز ظاهر

اجازة... علاء، عطية علي